Datum | woensdag 31 oktober 2012 |
Aanvangstijd | 12:45 |
Locatie | Kloosterkerk, Lange Voorhout (HOK) |
Uitvoerenden | Carel ter Linden (tenor), Jaap ter Linden (cello) Yiong van Walsum-Lim (piano) |
Johann Seb. Bach (1685-1750)
- Allemande
(uit de 1ste cello suite, BWV 1007)
Joseph Haydn (1732-1809)
- Sympathy
- She never told her love
- Piercing Eyes
Johann N. Hummel (1778-1837)
- Romanze
Johannes Brahms (1833-1897)
Twee liederen voor zang en piano:
-O wüsst ich doch den Weg zurück
-Wir wandelten
Robert Schumann (1810-1856)
Stücke im Volkston voor cello en piano op 102, nr 2
Jaap ter Linden behoort als cellist en gambist tot de smaakmakers van de Nederlandse en Europese barokmuziek-praktijk. Direct na zijn studie was hij, samen met Ton Koopman, oprichter van het ensemble Musica da Camera. Daarna was Jaap ter Linden achtereenvolgens lid van Musica Antiqua Köln, The English Concert en van The Amsterdam Baroque Orchestra, met welke ensembles hij een groot aantal platen opnam. Zijn omvangrijke discografie omvat verder opnamen met onder meer Renè Jacobs, Gustav Leonhardt, Peter Schreier, Ton Koopman. Als pedagoog verbond hij zich aan het Koninklijk Conservatorium te Den Haag en de Hochschule für Musik te Würzburg; daarnaast geeft hij talrijke cursussen en masterclasses in heel Europa. De laatste jaren legt Jaap ter Linden zich met groot succes toe op orkestdirectie. Hij neemt op dit moment onder andere de complete symfonieën van Mozart op met zijn orkest de Mozart Akademie Amsterdam. Hij was gastdirigent bij orkesten als de Deutsche Kammerphilharmonie, de Beethoven Akademie, het Portland Baroque Orchestra, the European Baroque Orchestra en Concerto Copenhagen.
Carel ter Linden was zestien jaar predikant van de Kloosterkerk en nam daarnaast graag als zanger deel aan huisconcerten. Hij volgde lessen bij Diny Erkens en Marius van Altena.
Yiong van Walsum-Lim (geb. Singapore) kreeg tussen haar 5e en 18e jaar pianoles van Brits gediplomeerde leraren/leraressen in Maleisië. Tijdens haar studie (MSc Chemie) en werk in Londen volgde ze ‘s avonds de pianoklas van de blinde pianist en clavecembalist John Henry aan Morley College. Later, als huisvrouw en moeder, heeft ze privéles gehad van Alan Weiss in Brussel en Geoffrey Madge in Den Haag om haar hobby te verdiepen. In 1980 behaalde ze het diploma Licentiate of the Royal Colleges of Music, VK. Nu speelt Yiong kamermuziek in de amateur ensembles Archipel Kwartet en Anaban Kwintet.
De Stichting Haags Orgel Kontakt (HOK) is een samenwerkingsverband van zes participerende cultuuraanbieders in de Haagse binnenstad.
Klik HIER voor de volledige omschrijving
Het Haags Orgel Kontakt onderschrijft de Governance Code Cultuur (GCC) en de Code Culturele Diversiteit (CCD)
Het Haags Orgel Kontakt wil zich ook houden aan de regelgeving m.b.t. de Algemene Verordening Persoonsgegevens.
In onderstaande LINKS meer info over:
De concerten en andere activiteiten van het HOK zijn alleen mogelijk door financiële bijdragen van subsidiegevers en de structurele subsidie die het samenwerkingsverband van het HOK ontvangt van de Gemeente Den Haag.